ПРИТЧІ, ІСТОРІЇ ДЛЯ ДУШІ...  

Як бути щасливою людиною? 

Як не помилитися у виборі  професії?   

Поради щодо подолання стресу  

10 правил, які допоможуть розвинути память 

Згадати все: вправи, методики й поради для поліпшення пам’яті 

Як розвинути інтуїцію? 

Що таке конфлікт і як з нього вийти? 

Конфлікти під час карантину 

Якщо тебе ображають в школі... 

Орієнтир у світ професій 

          

             

Притча про білу ворону

Звичайна чорна ворона зайшла в ресторан і тут же помітила білу ворону, яка сиділа в кутку. Вона підійшла до стійки, взяла свій гаманець і демонстративно крикнула: – Офіціант! Я купую їжу для всіх в цьому ресторані, крім цієї білої ворони! Офіціант взяв гроші і розніс всім їжу, крім білої ворони. Однак, замість того, щоб відчути себе ніяково, біла ворона просто подивилася на звичайну чорну ворону, посміхнулася і крикнула: “Дякую!” Це ще більше розлютило чорну ворону. Тоді, вона знову дістала свій гаманець і крикнула: – Офіціант! Цього разу я пригощаю всіх соком, крім цієї білої ворони! Офіціант взяв гроші і став розносити всім сік, крім білої ворони. Але, замість того, щоб розсердитися, біла ворона знову вигукнула: “Дякую!” Чорна ворона, розлючена від гніву, нахилилася до барної стійки і запитала: – Що не так з цією білою вороною? Я купила всім їжі і соку в цьому ресторані, крім неї, а вона кричить мені: “Дякую!” Вона що – божевільна?! Офіціант посміхнувся і сказав: – Ні… вона просто власник цього ресторану. Мораль: Діючи комусь “на зло”, завжди і в першу чергу ви шкодите лише СОБІ…

КАЗКА ПРО ОБРАЗУ

Образа – це така маленька і дуже симпатична тваринка. З вигляду вона зовсім нешкідлива. І якщо з нею правильно поводитися, то шкоди вона вам не принесе. Образа, якщо не намагатися її поселити в своєму будинку, прекрасно живе на волі і ніколи нікого не чіпає. Але всі спроби заволодіти образою, зробити її своєю, закінчуються завжди плачевно … Звірятко це дуже маленьке і спритне, воно може випадково потрапити в тіло будь-якої людини. Людина це відразу відчує, тому що одразу стає прикро. А звірятко кричить людині: – Я ненавмисно попалося! Випусти мене! Мені тут темно і страшно! Я хочу до мами! Але люди давно розучилися розуміти мови тваринок земних, особливо таких маленьких звіряток… Є такі люди, які відразу відпускають образу. Але є й такі, які ні за що не хочуть її відпускати. Вони відразу називають Образу своєю і носяться з нею, як з найдорожчою іграшкою. Постійно думають про неї і навіть вночі прокидаються від великих думок про неї. А образі все одно не подобається жити з людиною. Вона крутиться, шукає вихід, але сама вона ніколи не знайде шляху. Таке ось звірятко. Та й людина теж стиснеться і ні за що не випускає вже свою Образу. Шкода віддавати. А звірятко то голодне і їсти йому дуже хочеться. Ось і починає воно потихеньку їсти людину зсередини. І людина відчуває це: то там заболить, то тут. Так болить, що сльози котяться з очей. Але оскільки вона не розуміє від чого це, то і не пов’язує це нездужання з образою. А далі людина звикає до неї від безвиході та Образа теж потихеньку звикає до свого господаря: їсть, росте, жиріє Образа і зовсім перестає рухатися. Знаходить всередині людини що-небудь смачненьке, присмоктується і смокче і гризе. Так і кажуть про таких людей: «Образа гризе». І, врешті-решт, Образа так приростає до людини, що стає її частиною. Людина з кожним днем ​​слабшає, а Образа всередині все товстішає і товстішає. І невтямки людині, що тільки й треба – взяти і відпустити образу! Нехай собі живе, в своє задоволення і буде знову маленькою, спритною і худенькою! І людині без неї легше живеться, бо від Образи вона часто плаче і хворіє. Образа – це таке маленьке звірятко. Відпусти його, нехай собі біжить до мами!

 Як готуватися  ДПА та ЗНО 
Іспити , як і більшість явищ життя, - явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими витратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху і безсонних ночей.
Психологи розцінюють іспит як:
1) "перетравлювання" значного обсягу інформації, яке пов’язане з великим навантаженням на мозок;
2) серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;
3) оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.
Страх, що виникає у дитини перед іспитом, пояснюється тим, що вона боїться не лише отримати низький бал, а й осоромитися перед однокласниками, виявитися слабкою, невпевненою.

 

Найоптимальніший варіант підготовки та складання  ДПА та ЗНО
Розпорядок дня
Харчування 3-4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.
* Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.
* Не варто відмовлятись від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.
* Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: ”сова” неефективно працює о 6-8 годині ранку, а "жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.
* Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад,із женьшеню. Каву краще пити вранці й небагато, лиши для того, щоб прокинутися(для тих, хто звик саме так починати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Правильна організація вивчення навчального матеріалу
* Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином : якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, а четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.
Є деякі психологічні закономірності, які слід враховувати:
"Чинник межі”. Найкраще запам’ятовується інформація, викла- дена на початку і наприкінці тексту. Середина завжди швидко "вилітає” з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після "завантаження” в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20-30% упродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8-10 год – учетверте, і ще раз через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно "оселилася” в голові.
Особливість "упізнавання”. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке "знайоме” питання.
Запам’ятати можна краще, якщо знати, що є "найближчим”: текст, рисунок, логічна схема, мовленнєве відтворення.
Слід пробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам’ятовується набагато легше. Шпаргалка – річ потрібна
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал при конспектуванні, - викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається в пам’яті. Шпаргалки зручно використовувати перед самим іспитом, а брати на іспит не варто.