Завідувач бібліотеки – Дівнич Надія Василівна

 освіта - середня спеціальна,   Снятинське культурно- просвітнє училище

стаж роботи – 46 років

Моє кредо: «Любити життя і цінувати кожну його хвилину. У книгах – шукати істину,у людях мудрість»

Професійне кредо: "Знати книгу і читача"

«Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати» Лілія Гриневич

Робота шкільної бібліотеки як центру підтримки навчально-виховного процесу в ліцеї

       Бібліотека завжди була збирачем, хранителем і дослідником творів друку – вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання поколінь. Завдяки шкільній бібліотеці люди мають унікальну можливість познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів та батьків. Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті селища, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я нації. В.О.Сухомлинський писав: «У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань». Тому своє основне завдання шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчанні учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом. Повноцінне забезпечення інформаційних потреб школи – одна з основних функцій сучасної шкільної бібліотеки. Крім того, бібліотека не лише інформаційний центр, вона є культурним центром. Новий зміст і характер навчання залежить від завдань, які ставить перед собою бібліотека, від форм і методів її роботи.

Основні задачі і напрямки діяльності шкільної бібліотеки на 2021/2022 навчальний рік

        Завдання, що стоять перед сучасною національною школою, зміна характеру, пріоритетів і підходів до освіти та виховання, процеси глобалізації та інформатизації суспільства зумовлюють зміну функцій та статусу бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів, реформування їх в інформаційні центри, які мають здійснювати, в першу чергу, інформаційне забезпечення освітньо-виховного процесу. У Законі України „Про загальну середню освіту” важливе місце відводиться культурно-виховній і просвітницькій роботі в закладах освіти. Шкільна бібліотека є важливим засобом і формою втілення в життя цієї вимоги.

     Робота шкільної бібліотеки – надзвичайно багатогранна. Це й методично-інформаційний центр, де учні розвивають читацький смак, формують любов до книги, це й світ відкриттів, світ творчості, де формується читач-творець. Діяльність шкільної бібліотеки у 2021/2022 навчальному році буде спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї.

    Головна мета роботи бібліотеки - надання всебічної допомоги вчителям і учням у забезпеченні їх інформаційних потреб. У новому навчальному році бібліотека буде сприяти максимальному розкриттю індивідуальності учня, його здібностей, нахилів і талантів; формуванню здорового способу життя, національної свідомості і гідності. Важливу роль відіграє шкільна бібліотека в засвоєнні шкільної програми, організації навчальної діяльності та дозвілля

     Основні завдання бібліотеки: Пріоритетними в роботі шкільної бібліотеки є вирішення таких завдань:

  •  Виховання в учнів інформаційної культури, культури читання, шанобливого ставлення до книги.
  •  Формування правової культури читачів, громадянськості, патріотизму, поширення інтересу до рідного краю.
  •  Пропаганда здорового способу життя.
  •  Сприяння самоосвіті учнів та вчителів за допомогою різних форм і методів роботи.
  •  Організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів.
  •  Формування, використання і зберігання бібліотечного фонду.
  •  Популяризація літератури та книги.

Тематичні книжкові виставки шкільної бібліотеки