Як не помилитися у виборі професії?
10 правил, які допоможуть розвинути память
Згадати все: вправи, методики й поради для поліпшення пам’яті
Що таке конфлікт і як з нього вийти?
Якщо тебе ображають в школі...
Як готуватися ДПА та ЗНО
Іспити , як і більшість явищ життя, - явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими витратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху і безсонних ночей.
Психологи розцінюють іспит як:
1) "перетравлювання" значного обсягу інформації, яке пов’язане з великим навантаженням на мозок;
2) серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;
3) оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.
Страх, що виникає у дитини перед іспитом, пояснюється тим, що вона боїться не лише отримати низький бал, а й осоромитися перед однокласниками, виявитися слабкою, невпевненою.
Найоптимальніший варіант підготовки та складання ДПА та ЗНО
Розпорядок дня
Харчування 3-4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.
* Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.
* Не варто відмовлятись від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.
* Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: ”сова” неефективно працює о 6-8 годині ранку, а "жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.
* Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад,із женьшеню. Каву краще пити вранці й небагато, лиши для того, щоб прокинутися(для тих, хто звик саме так починати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Правильна організація вивчення навчального матеріалу
* Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином : якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, а четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.
Є деякі психологічні закономірності, які слід враховувати:
"Чинник межі”. Найкраще запам’ятовується інформація, викла- дена на початку і наприкінці тексту. Середина завжди швидко "вилітає” з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після "завантаження” в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20-30% упродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8-10 год – учетверте, і ще раз через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно "оселилася” в голові.
Особливість "упізнавання”. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке "знайоме” питання.
Запам’ятати можна краще, якщо знати, що є "найближчим”: текст, рисунок, логічна схема, мовленнєве відтворення.
Слід пробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам’ятовується набагато легше. Шпаргалка – річ потрібна
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал при конспектуванні, - викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається в пам’яті. Шпаргалки зручно використовувати перед самим іспитом, а брати на іспит не варто.