Нормативно-правова документація психологічної служби
- Довідник норомативно-правових документів психологічної служби та психолого-медико-педагогічних консультацій системи освіти України
- Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"
- Лист МОН від 27.07.2020р. №22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в системі освіти на 2020-2021 н.р."
- Наказ МОН № 609 від 08.06.2018 року Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти
- Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"
- Методичні рукомендації фахівцям психологічної служби щодо збереження психічного здоровя та благополуччя учасників освітнього процесу у 2020-2021 н.р.
- Лист МОН від 16.07.2021р. №1/9- 363 Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.
Основні напрями науково-дослідної і методичної роботи практичного психолога ліцею
- Робота з дітьми (адаптація до умов закладу та особливостей освітнього процесу; вивчення психологічних особливостей дитини/колективу; корекція та розвиток індивідуально-психологічних особливостей; профілактика та подолання асоціальних проявів у поведінці дітей, негативних явищ в учнівському середовищі; формування життєвої компетентності, здорового способу життя).
- Робота з педагогічними працівниками (психологічна просвіта/консультування з актуальних питань освітнього процесу, особистісної сфери; психологічний супровід функціонування дитячого/педагогічного колективу на різних етапах його існування; вивчення особливостей педагогічної діяльності; технології психологічного супроводу педагогів під час атестації).
- Робота з батьками (психологічна просвіта/консультування з питань розвитку та особливостей особистості у різних вікових періодах; вивчення особливостей умов сімейного виховання, мікроклімату).
4. Психологізація навчання та технології створення комфортного психологічного клімату та освітнього середовища в ліцеї.
Проведена експертиза психодіагностичного інструментарію, створено та затверджено банк даних методик та корекційно-розвивальних програм, за якими працює соціально-психологічна служба ліцею.
Інформаційна база професійного інструментарію фахівців психологічної служби системи освіти України
Основні напрями роботи соціального педагога в закладі освіти:
– адаптація дітей до умов перебування у освітньому закладі;
– організація роботи з “важкими” учнями;
– професійне самовизначення старшокласників;
– допомога щодо організації роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
– сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів;
– попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та освітньому закладі;
– організація роботи з дітьми пільгових категорій;
– методична робота.