Система освіти в основному носить академічний характер. Психологічна служба школа спрямовує систему освіти на особистісно-орієнтований розвиток дитини. Саме тому проводиться психологічний супровід інноваційних технологій, підтримка педагогів, що виявили бажання працювати в інноваційному просторі, використовуючи інформаційно комунікаційні технології (ІКТ).

 

 Нормативно-правова документація психологічної служби 

  1. Довідник норомативно-правових документів психологічної служби та психолого-медико-педагогічних консультацій системи освіти України 
  2. Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"  
  3. Лист МОН  від 27.07.2020р. №22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в системі освіти на 2020-2021 н.р." 
  4. Наказ МОН № 609 від 08.06.2018 року Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти
  5. Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"
  6. Методичні рукомендації фахівцям психологічної служби щодо збереження психічного здоровя та благополуччя учасників освітнього процесу у 2020-2021 н.р. 
  7. Лист МОН від 16.07.2021р. №1/9- 363  Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.

Основні напрями науково-дослідної і  методичної роботи практичного психолога ліцею

 1. Організаційні  моделі  діяльності практичного  психолога в освітньому закладі:

    - Робота з дітьми (адаптація до умов закладу та особливостей освітнього процесу; вивчення психологічних особливостей дитини/колективу; корекція та розвиток індивідуально-психологічних особливостей; профілактика та   подолання асоціальних проявів  у поведінці  дітей, негативних явищ в учнівському середовищі; формування життєвої компетентності, здорового способу життя).

- Робота з педагогічними  працівниками  (психологічна просвіта/консультування з актуальних питань освітнього процесу, особистісної сфери; психологічний  супровід  функціонування дитячого/педагогічного колективу на різних етапах його існування; вивчення особливостей педагогічної діяльності; технології психологічного супроводу педагогів під час атестації).

- Робота   з   батьками   (психологічна   просвіта/консультування   з питань розвитку та особливостей особистості у різних вікових періодах; вивчення особливостей умов сімейного виховання, мікроклімату).

 2. Формування     психологічної     компетентності     всіх    учасників освітнього процесу 

 3.   Психологічний  супровід  освітнього  процесу  в  умовах інклюзивної освіти Психологічний супровід профільного та допрофільного навчання, атестації  випускників під час ДПА та ЗНО.

4.  Психологізація   навчання   та   технології   створення   комфортного психологічного клімату та освітнього середовища в ліцеї.

 

Проведена експертиза психодіагностичного інструментарію, створено та затверджено банк даних методик та корекційно-розвивальних програм, за якими працює соціально-психологічна служба ліцею. 

 Інформаційна база професійного інструментарію фахівців психологічної служби системи освіти України  

 

Основні напрями роботи соціального педагога в закладі освіти:

адаптація дітей до умов перебування у освітньому закладі;
– організація роботи з “важкими” учнями;
– професійне самовизначення старшокласників;
– допомога щодо організації роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
– сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів;
– попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та освітньому закладі;
– організація роботи з дітьми пільгових категорій;
– методична робота.